2010. november 5., péntek

Kürtőskalács

Még sosem csináltam ilyet, de ezentúl rendszeresen fogok, az biztos. Szép lett, és mi több, nem csak szép, hanem nagyon-nagyon finom is.
A kürtőt alufóliába csomagolt vajazott sörösdobozokkal helyettesítettem.
A recept nem saját kútfőből származik, hanem innen. Kivételesen a mennyiségeket pontosan követtem, és tényleg nagyon jó tésztája lett, csak a tészta összeállítását nem úgy csináltam, ahogy az le van írva, hanem a lisztet először a vajjal elmorzsoltam, közben az élesztőt a tejben megfuttattam az összes cukorral. Amikor az élesztő felfutott, hozzáadtam a többi hozzávalóval a vajas liszthez, majd jól kidolgoztam. Innét minden ugyanaz, csak sütőben sütés volt légkeveréssel, faszénen sütés helyett. Mikor kisült, vaníliás kristálycukorba forgattam.
Isteni lett, el is fogyott egy-kettőre, úgyhogy a hétvégén ismételhetem. Annyit fogok változtatni, hogy nem tepsibe állítom a kalácsokat, hanem sütőlapra, így mindenhol meg tud pirulni, meg arra kell figyelni, hogy szorosan legyen feltekerve a tészta a dobozra, mert nekem egyik-másik összecsúszott sülés közben.





0 megjegyzés: